تبلیغات
فرکانس تفکر ( ارتعاش اندیشه ) - ای کاش مسئولان اجاره نشین بودند/فقر و کفر همسایه‌اند

طبقات محروم و مستضعف، یعنی همان طبقه ای كه انقلاب كردند، به ستوه آمده اندای کاش مسئولان اجاره نشین بودند/فقر و کفر همسایه‌اند

به گزارش جهان نیوز ، آیت الله رشاد در ابتدای درس خارج فقه روز گذشته، واقع در حوزه علمیه امام رضا(ع) مطرح کرد: اغتشاشاتی كه این چند روزه در گوشه و كنار كشور اتفاق افتاد، ذاتاً جنبه ی اعتراضی و مطالبه گرانه داشت و به حق بود، هرچند بیگانگان و بیگانه پرستان سعی کردند از آن سوء استفاده کنند. طبقات محروم و مستضعف، یعنی همان طبقه‌ای كه انقلاب كردند، از مشكلات اقتصادی و معیشتی به ستوه آمده‌اند. مردم از بیكاری جوانان به ستوه آمده‌اند. مردم از شرایط نامناسب فرهنگی به ستوه آمده‌اند. حضرات مقامات و مسئولان، به هوش باشید، و به هوش بیایید. مردم به اغتشاشگران، اعتنا نکردند؛ از مردم خردمند، صبور و نجیب باید تشکر کرد.

اگر فرصت سوزی شود پشیمان خواهیم شد
آیت الله رشاد، سخنان خود را با حدیثی از امام علی(ع) اینگونه آغاز نمود:  قال علی(ع): «إِضَاعَةُ الْفُرْصَةِ غُصَّةٌ»، از كلمات نورانی امیر حكمت و عدالت و بلاغت این فقره كوتاه، اما عمیق و انیق، است كه: «ضایع كردن فرصت ها مایه اندوه است». انسان وقتی از فرصت‌های فوق العاده و بدل ناپذیر استفاده نكند، اندوه ناک و پشیمان خواهد شد. شرایط فراوانی پیش م‌آید كه انسان می‌تواند از یک فرصت معنوی استفاده كند، ولی از آن بهره لازم را نمی‌برد و آن فرصت از دست می‌رود، و گاه یک فرصت مادی مشروع برای انسان فراهم می‌شود، ولو به لحاظ دنیوی، اما از فرصت استفاده مناسب نمی‌كند و پشیمان و غمگین خواهد شد.
رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، در خصوص ناآرامی‌های اخیر برخی از نقاط کشور گفت: در این ایام اتفاقاتی در بعضی نقاط كشور رخ داد كه بسیار معنی دار بود. هشدار و بیدارباشی بود به متولیان امور که از این فرصت طلایی و تاریخی كه برای خدمت به اسلام، انقلاب، ایران و ملت، برای مردم مؤمن، انقلابی، دلسوز، وفادار و شیعه امیرالمؤمنین(ع)، در اختیار آنهاست كمال استفاده را كنند، والا این فرصت ها زودگذر و تکرارناپذیر است و وقتی از دست رفت، مایه پشیمانی دنیوی و اخروی است، اگر كسی از این فرصت غفلت كند، در پایان عمر پشیمان خواهد شد و در قیامت هم نادم و اندوهگین خواهد بود. اگر این فرصت از دست رفت هرگز جبران شدنی نیست؛ تا چه رسد به اینكه كسی به جای خدمت به این مردم باوفا و شیعیان علی(ع) به آنها خیانت كند. معطل و منعطل نگاه داشتن ظرفیت ها و امكانات ملی، دارایی‌های معنوی و مادی این ملت را به باد دادن و راه را برای غارت بیت المال بازكردن، و اسف بارتر اینكه خود نیز در این غارت مشاركت کردن، دیر یا زود در این دنیا و قطعاً در آن دنیا مایه ی پشیمانی خواهد بود.

طبقات محروم و مستضعف، یعنی همان طبقه ای كه انقلاب كردند، به ستوه آمده اند
وی افزود: اغتشاشاتی كه این چندروزه در گوشه وكنار كشور اتفاق افتاد ذاتاً جنبه اعتراضی و مطالبه گرانه داشت و به حق بود، هرچند بیگانگان و بیگانه پرستان سعی کردند از آن سوءاستفاده کنند. طبقات محروم و مستضعف، یعنی همان طبقه‌ای كه انقلاب كردند، از مشكلات اقتصادی و معیشتی به ستوه آمده‌اند. مردم از بیكاری جوانان به ستوه آمده‌اند. مردم از شرایط نامناسب فرهنگی به ستوه آمده‌اند. حضرات مقامات و مسئولان، به هوش باشید، و به هوش بیایید، و وقتی رهبری بارها و بارها اتمام حجت می‌كند و بارها و بارها به تندی تذكر می‌دهد، و مسئولان را در جلسات و ملاقات‌های خصوصی به شدت توبیخ و ملامت می‌كند و آنها را مؤاخذه می‌كند، و در عین حال باز هم آنها توجه نمی‌كنید، برای مردم راهی باقی نمی‌ماند جز اینكه با فریادزدن و خروش برآوردن اعتراض كنند و حرف خودشان را به گوش مسئولان برسانند، البته اگر گوش شنوایی در بعضی از مسئولان باشد.

آیت الله رشاد در ادامه گفت: ای كاش آقای رئیس جمهور، آقای رئیس مجلس، آقای رئیس قوه قضائیه در خانه دو سه جوانِ بیكار با مدرك بالا داشتند تا می‌فهمیدند بیکاری یعنی چه! و ای كاش این آقایان بزرگوار، ممكن بود، ناشناخته به ادارات مراجعه می‌كردند و می‌دیدند كه در این ادارات چه بر سر مردم می‌آید! و ای كاش این آقایان پرونده قضایی می‌داشتند كه مثل دیگران ده سال، پانزده سال و بیست سال لاینحل می‌ماند تا می‌فهمیدند مردم از فرایند فرساینده رسیدگی قضایی چه می‌کشند! و ای كاش این آقایان مسكن نداشتند و اجاره نشین بودند تا درک می‌کردند درد بی خانگی یعنی چه! كاش سر بُرج این آقایان در پرداخت اجاره مسكنشان مشكل پیدا می‌كردند، آنگاه می‌فهمیدند كه مردم زیر بار کمرشکن اجاره مسکن چه می‌كشند! طبقات مستضعف و مردم بیچاره‌ای كه با همه وجود به میدان آمدند، هستی شان را صرف این انقلاب و اسلام كردند و با سخاوت تمام همه ی موجودیت خود را خرج دین، استقلال كشور، آزادی و مبارزه با استبداد و مواجهه با استكبار كردند، خانواده هایی كه یك شهید، دو، سه و چهار شهید دادند انتظار چنین اوضاعی را ندارند (گریه استاد و حضار).

كاش مقامات هرکدام یك فرزند شهید یا برادر شهید داشتند
مؤسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی در ادامه اظهار داشت: كاش مقامات، هر کدام یك فرزند شهید و برادر شهید داشتند، آنگاه می‌فهمیدند كه این انقلاب چقدر ارزش دارد و برای مردم چند تمام شده و قدر این انقلاب را می‌دانستند. بنده هرگز بد كسی را نمی‌خواهم و تنها از باب اینكه بتوانم نكته را رساتر عرض كنم می‌گویم: ای كاش در خانه بیماری داشتند و از این بیمارستان به آن بیمارستان می‌رفتند و بیمارشان را نمی‌پذیرفتند و اگر هم می‌پذیرفتند با هزینه‌های بسیار سنگین می‌پذیرفتند. ای كاش اینها دسترسی به اطبای حاذق و معتبر نمی‌داشتند. كاش برای آنها، به محض اینكه سرما می‌خوردند در بیمارستان وی ،آی، پی و اتاق ویژه حاضر نمی‌كردند كه سرماخوردگی‌شان را در وی، آی، پی بگذرانند. كاش مختصر كمردرد و پادرد و عمل آب مروارید چشمشان را به برلین و پاریس و اینجا و آنجا نمی‌بردند و مجبور بودند در همین بیمارستان‌های دولتی خودمان معالجه كنند. آنگاه می‌فهمیدند كه مردم عادی فقیر بی پول و بی‌پارتی در این مراکز درمانی چه می‌كشند.

وی بیان کرد: گاهی انسان بعضی از فقرا را می‌بیند كه برای گذران زندگی تن به چه خفت و ذلت هایی که نمی‌دهند! زن سرپرست خانوار با چه مشكلاتی که بچه های قد و نیم‌ قد یتیمش را اداره نمی‌كند (گریه استاد و حضار)! پدر بیكار كه ده، بیست سال است كار ندارد، چقدر شرمنده بچه‌های گرسنه و فقیر خود است! پدر كارمند و كارگری كه با حداقل حقوق بخور و نمیر چگونه زندگی می كند و در حقیقت جرعه جرعه مرگ را مزمزه می کند! كجا رفت عدالت اسلامی؟ كجا رفت آرمان‌های انقلاب؟ كه یك فرد در همین كشور و در یك اداره یك میلیون حقوق بگیرد و دیگری پنجاه میلیون. این تبعیض ها را مردم تا كی باید تحمل كنند؟ والله این مردم حق دارند فریاد بزنند. این اقل حق آنها و بلكه تكلیف آنهاست كه مردم دارند ادا می كنند تا صدایشان را به گوش مسئولان برسانند.

كاش جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی با كمترین بهانه تعطیل نمی‌شد
آیت الله رشاد با بیان اینکه كاش بعضی مسئولان، پس از سال ها هشدار و انذار رهبری، برای این شبكه های مجازی تدبیری می‌كردند، اظهار داشت: این قدر نسبت به تجاوز به حریم فكری و معنوی و اخلاقی و سیاسی و استقلال فرهنگی و هویت این ملت كه از راه شبكه‌های مجازی، رسانه‌ها و ماهواره‌ها صورت می‌بندد، بی تفاوت نمی‌بودند. تهاجم فرهنگی جنگ بنیان برافکن است که هویت و هستی حقیقی ما را تهدید می‌كند. ای كاش با شعارهای كاذبِ «جریان آزاد اطلاعات» مرزهای فكری و فرهنگی را به روی دشمن باز نمی‌گذاشتند. كسی نمی‌گوید باید ماهواره‌ها را بست، كسی نمی گوید باید شبكه های اجتماعی را بست، اما باید تدبیر كرد. كاش این جلسات شورای عالی مجازی مرتب تشكیل می‌شد و كاش وقتی تشکیل می‌شد در آن تصمیمات قاطع، روشن و كارآمدی گرفته می‌شد! كاش جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی با كمترین بهانه تعطیل نمی‌شد! و كاش زمانی كه جلسات این شورا تشكیل می شد تصمیمات اساسی و كارسازی گرفته می‌شد! و كاش این نهادهای كارآمد و كارساز وظایفشان را آن چنان كه باید ایفا می‌كردند. كاش شورای عالی انقلاب فرهنگی، آن چنان كه رهبری معظم انقلاب می‌فرمایند، تبدیل می‌شد به ستاد فرماندهی فكر و فرهنگ کشور. ای كاش به جای اینكه با یك مشت ماده و تبصره خودمان را مشغول كنیم و اوقات و فرصت ها از دست برود، کاری برای صیانت از هویت ملی، ارزش های دینی و آرمان های انقلاب صورت می بست!

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، در رابطه با فیلتر موقت شبکه های مجازی گفت: چرا اكنون، به محض اینكه آقایانِ مقامات ذره‌ا‌ی تهدید نسبت به حریم اقتدار و قدرتشان احساس کردند، به سرعت شبكه ها را بستند. آقایان! می‌گفتید نمی‌شود، پس چرا شد! می‌گفتید نباید چنین بشود، پس چرا كردید! الان هم می‌گویید شبكه ها را موقتاً بسته‌ایم و محدود كرده‌ایم، اگر اینها خسارتبار و زیانبار هستند چرا موقتاً؟ چرا فكر اساسی نمی‌كنید؟ چرا اینترانت ملی راه نمی‌افتد؟ چرا سرورها و مراكز همه اطلاعات كشور در خارج از كشور است؟ این مصداق نقض قاعده نفی سبیل و مصداق بارز راه بازكردن برای سلطه كفر و تكفیر است. این رفتارها برخلاف قاعده نفی سبیل است، و بسا بدتر، خطرناك تر، زیانبارتر و خسارتبارتر از آن است كه مرزهای فیزیکی مورد هجوم قرار بگیرد و دشمن وارد مرزهای سرزمینی جغرافیایی ما بشود. یك منطقه ی خاکی ناامن می شود، الان جغرافیای فکری و عقیدتی و اخلاقی مردم به اشغال دشمن درآمده است، الان پستوخانه های مردم ناامن شده است، الان درون خانه های مردم ناامن شده است، سپاه كفر اندرونی خانه ها را اشغال كرده. ذهن ها را كفر اشغال كرده.

وی افزود: آیا براساس قاعده ی نفی سبیل نباید با این حمله و هجوم و سلطه و سیطره ی كفر و ظلم و استكبار مقابله بشود؟ این همه گفته می شد زیربار نمی رفتید، چطور شد كه ظرف چند ساعت آنها را مسدود كردید! حال كه بستید چرا می خواهید دوباره آنها را آزاد كنید؟ آیا این بدان معنا نیست که شما فقط از تهدید سیاسی و به مخاطره افتادن مقام و جایگاه سیاسی تان نگران و نسبت به آن حساس هستید و بس، اما نسبت به فرهنگ، هویت، سبک زندگی، اخلاق و دین هرگز! چرا تصمیم اساسی نمی گیرید كه كشور را از شبكه های بیگانه بی نیاز كنید؟ جزئی ترین اطلاعات شخصی، فردی، اجتماعی، سیاسی، دولتی، اداری، اقتصادی و دینی در سرورهای برون مرزی و در اختیار بیگانگان است و آیا این مساوی با «اخذ کفار بمثابه بطانه نیست» و حرام و خلاف نیست؟ آنها براساس همین اطلاعات است که برای ما برنامه ریزی می‌كنند. آقایان برای این امور تدبیری بكنید.

چرا آسیب‌های اجتماعی مورد توجه نیست
آیت‌الله رشاد با اشاره به توصیه‌های برخی از مسئولان و رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: بارها مقامات صالح گفته‌اند، مسئولان دلسوز گفته‌اند، مراجع فرموده‌اند، رهبری معظم انقلاب فرموده است. چرا آسیب‌های اجتماعی مورد توجه نیست؟ سه، چهار ساعت گزارش می‌دهند؛ رهبر انقلاب در همان جلسه گریه می كنند؛ از آن جلسه تا امروز چه كار درخوری كرده اید؟ چه اتفاقی افتاده است؟ این آسیب‌های اجتماعی روزی سر باز می‌كند و نظام، دین، ملت و استقلال ما را تهدید می‌ند.
وی ادامه داد: اختلافات بس است، کار از جناح گرایی گذشته است، جناح پرستی بس است، این جناح بندی ها و جناح ها به جای اینکه بال انقلاب باشند وبال انقلاب شده اند! آقایان اولاً برای خدا، و اگرنه، لااقل به خاطر حفظ مقام و موقعیت خودتان، از این کارها دست بردارید و به کار مردم بپردازید.
مؤسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی گفت: اما باید به طور مضاعف تأسف خورد كه آقایان این فرصت ها را درك نمی‌كنند و برای از دست رفتن فرصت ها غصه نمی‌خورند. امروز مختصر اغتشاشاتی كه اینجا و آنجا صورت گرفت، این آقایان، بسا تحت فشار، به هوش آمدند، ولی همین فرداست كه فراموش خواهند كرد. آقایان باید تدبیر كنند و ببینند باید چه كنند كه این فریادها دیگر برنخیزد، نه اینكه فریادها را در گلو خفه كنند، بلكه اقدامی كنند كه مردم دیگر در سینه فریادی نداشته باشند. مشكلات مردم قابل حل است. مگر وعده نمی‌كنیم كه سالی بیش از نهصدهزار فرصت شغلی ایجاد خواهیم كرد و حتی عدد را ریز اعلام می‌كنیم! كجاست؟ كدام فرصت شغلی ایجاد شده؟ چرا مرتب آمار بیكاری و بیكاران افزایش پیدا می‌كند؟ چرا برای بیكاری جوانان و آسیب های اجتماعی و فقر این مردم و حل مشكلات اداری قدمی برنمی‌داریم؟

در این حوادث، برای جهانیان و مردم ما معلوم شد: قدرت ها و عمال آنها چقدر بیچاره اند!
آیت الله رشاد، اقدامات اخیر را نشان از ضعف مستکبران دانست و بیان کرد: در این حوادث برای جهانیان و مردم ما معلوم شد، غافل تر از بعضی مسئولان وظیفه ناشناس داخلی، قدرت ها و عمال و نواب این قدرت ها هستند. بیچاره ها از اینكه سی، چهل نفر در گوشه و كنار این كشور عظیم، مقتدر و آرام چهار تا شعار دادند، چقدر ذوق زده شدند! چقدر مستكبران مغرور، حقیر هستند! واقعاً این حقارت روح است كه در چنین مواقعی این گونه بروز می كند. ترامپ به ظاهر رهبر و رئیس جمهوری ابر ابرقدرت كنونی است! از اینكه چهار نفر در فلان گوشه ی یك شهرستان در ایران شعار داده اند ذوق زده شده و ظرف 24 ساعت سه بار برای آنها پیام می فرستد. این نشانه ی حقارت، درماندگی و فلك زدگی است كه به این چنین امور ساده كه هزار از این نوع در كشورهای مختلف اتفاق می افتد، این قدر ذوق زده شده اند و دل بسته اند! این قدر فلك زده اند كه «الغریق یتشبث بكل حشیش». اینها این قدر درمانده‌اند که برای نجات خود به این دستاویزهای سست و سخیف چنگ می زنند و تصور می كنند با این قضایا این نظام عظیم و قدرتمند كه آنها را در منطقه به ستوه آورده و دولت هایی را كه نابه حق در معرض سقوط قرار می گیرند از سقوط حفظ می كند، آنگاه خودش سقوط كند و آسیب ببیند؟ این آرزوها را به گور خواهید برد. این نشانه ی نهایت فلاكتِ قدرت ها، شبه قدرت ها و عمال آنهاست. سعودی های بیچاره و صهیونیست‌های بیچاره‌تر ذوق زده شده‌اند كه در اینجا و آنجا چهار تا جوان شعار داده‌اند و شیشه شکسته اند!!!

این اتفاقات، در عین تلخ بودن، اقتدار کشور و خردمندی ملت را آشکار ساخت
رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران اظهار داشت: این اتفاقات برای مردم ما بسیار معنادار بود كه ببینند و بدانند كه ما چقدر مقتدریم و بیگانگان و بدخواهان چقدر دست خالی هستند و به چه چیزهایی تشبث می كنند. گاهی می گویند حمله نظامی می‌كنیم. اگر از شما برمی‌آمد و جرئت می‌کردید تا به حال حمله كرده بودید. چنان كه تحریم اقتصادی از دستتان برآمد و كردید. آیا فراتر و گسترده تر از این برای آنها میسر بود؟ ممكن نبود و اگر بیش از این از دستشان برمی‌آمد حتماً انجام می‌دادند. اگر می‌توانستند حمله نظامی كنند هرگز معطل نمی‌شدند. اینكه از این فرصت‌های سخیف، بی‌خاصیت و بی ثمر و فوق العاده مبتذل و كوچك نمی‌گذرند، آیا از امكانی مثل حمله نظامی كه خیال می‌كنند با آن می‌توانند كشور را اشغال كنند و نظام را سرنگون كنند، صرف نظر می‌كنند؟ نمی توانند و هرگز نخواهند توانست.

آیت الله رشاد، مردم را به پیگیری مطالبات از راه قنونی توصیه نمود و گفت: به مردم هم باید گفت حواسشان باشد. آنچه را باید انجام بدهند، از راه قانونی انجام بدهند. نباید مردم را تشویق كنیم كه به خیابان ها بیایند و اگر هم به خیابان می‌آیند باید با مجوز حضور پیدا كنند. نقض قانون نكنند، اما حواسشان باشد، اگر دقت نكنند ممكن است دشمن از تحرکات ناسنجیده و غیرقانونی سوء استفاده کند، دیدید افرادی نفوذ کردند و به مقدسات اهانت کردند، قرآن سوزاندند! پرچم کشورمان را آتش زدند! این افراد با اسلام و ملیت، استقلال و هویت ما مشکل دارند که این گونه حقد و کینه ی نهفته در درون چرکین خود را آشکار کردند! در این حوادث، كفر و تكفیر، یهود و صهیونیسم، مسیحیت آمریکایی و اسلام امریكایی كه اسلام سعودی هاست، صف واحد شدند و خواستند بر این موج سوار شوند. باید حواسمان باشد كه چگونه رفتار و عمل كنیم.

فقر و كفر، همسایه‌‌اند
آیت الله رشاد با بیان اینکه مسئولان طعم فقر را نچشیده‌اند اظهار داشت: مسئولان نیز باید كاری كنند كه كار به اینجا نكشد و كارد به استخوان مردم نرسد. فقر را درك كنند. آقایان مسئولان نمی‌دانید فقر چیست؟ آقایانی كه ده سال، بیست سال و سی و چهل سال است كه برخوردار هستید؛ آقایانی كه حتی درِ اتومبیل خود را خودتان زحمت نمی‌كشید باز كنید و دیگران برایتان باز می‌كنند، آقایانی كه وقتی می‌خواهید روی صندلی بنشینید دیگران باید آن را جابه جا كنند، کجا می‌دانید طعم تلخ فقر چیست؟ کاش می‌دانستید! «الفقر و ما ادراك مالفقر». به تعبیر رسول خدا (ص): «كادَ الفقرُ اَن یَكونَ كُفراً». از این مردم توقع نداشته باشید با فقری كه كارد را به استخوانشان رسانده، انقلاب و نظام و العیاذ بالله، دین را حفظ كنند.

وی با اشاره به اینکه فقر و كفر در فرهنگ دینی ما همسایه ی هم هستند، افزود: اگر فقر بیاید كفر آمده. اگر این نظام اسلامی را خوب اداره نكنید، به وعده‌های خود عمل نكنید و عدالت علوی را اجرا نكنید، مردم دین شان را از دست می‌دهند. اگر به سبك زندگی اسلامی تحقق نبخشید، اگر الگوی پیشرفت را بر مبنای اسلام و نیاز ایران تحقق نبخشید، بدانید این مردم العیاذبالله حتی ممكن است از انقلاب و اسلام هم دست بردارند. آنگاه بار گناه تاریخی این فاجعه‌ی بزرگ بر دوش شما خواهد ماند و در قیامت باید پاسخگو باشید و معلوم نیست كه در قیامت در عداد و در كنار كدام ستمكاران و كفرپیشگان و ظالمان قرار بگیرید.

مردم به اغتشاش گران، اعتنا نکردند؛ از مردم خردمند، صبور و نجیب باید تشکر کرد
آیت‌الله رشاد، مردم را سزاوار قدردانی دانست و گفت: این روزها بسیار روزهای اندوهگینی است. گرچه این حوادث به لحاظ صوری كوچك بود، اما این مسئله حكایت از این دارد كه مردم ما دارند رنج می‌كشند و در عین و همزمان از این حكایت دارد كه مردم ما همچنان صبور هستند. ببینید در كنج و گوشه مملكت چند جا این اتفاقات رخ داد و مردم اجابت نكردند و به خیابان نیامدند. هر جا سی، چهل و حداكثر صد نفر به خیابان آمدند، اما مردم با جمعیت های میلیونی از انقلاب و نظام حمایت كردند. این به چه معناست؟ یعنی این مردم از فقر رنج نمی‌برند؟ از مشكلات اداری رنج نمی‌برند؟ از بی عدالتی‌ها خسته نشده اند؟ نه خیر؛ این یعنی مردم نجیب هستند، نگران انقلاب و نظام و هویت و هستی كشور هستند و نگران منافع و مصالح ملی هستند و به همین دلیل هم صدایی نكردند و این حركت ها پایگاه ملی نداشت و ندارد. از این مردم خردمند و صبور و نجیب باید تشکر كرد. مردم باز هم تحمل می‌كنند و اینكه مردم میلیونی به خیابان نیامدند خیلی معنی دار بود.

وی در پایان گفت: ای كاش شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، دستگاه دولت، مجلس، مسئولان عالی قوه قضائیه، مراجع تصمیم ساز و تصمیم گیر، پدیده این چند روز اخیر را هم مطالعه و آسیب شناسی كنند، و هم به پیام‌های عمیق این رویدادها توجه كنند. یكی از پیام‌های این اتفاقات این بود كه با اینكه مردم خسته و در رنج هستند و از فقر و بیکاری و بدکاری ها به ستوه آمده‌اند، ولی حاضر نیستند به خیابان‌ها بیایند. هرچه دشمن تلاش كرد نشد. تمام دشمنان ما هم زبان شدند و پیاپی پیغام فرستادند و چهار نفر هم به خیابان آمدند، ولی مردم حتی تماشاچی هم نشدند و اصلاً تجمع عمده‌ای صورت نپذیرفت. این مسئله خیلی معنی دار بود. مسئولان باید قدر این ملت باوفا، باهوش، نجیب و صبور را بدانند، ولی صبر مردم هم حدی دارد.


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.